音乐日记 《一个小小的分享区》

我爱音乐。 音乐可以陶冶性情,音乐可以让人解压 这里有我欣赏的音乐人。。。有我喜欢的歌曲/创作。。。有那些忘不了的,我音乐成长历程的点点滴滴。。。

Tuesday, October 16, 2007

炎热的下午天

This song was written few yrs back. I was stucked in a queue in Dxx bank and the air-con broke down. It's a hot afternoon... the glass door was closed and the queue was long. The air the sound of fixing the air-con was loud. I never realise that it's a Blue Rock until last yr Edmund told me so. Wow.... to think that I did write a blue rock song before kekeke... I like the feel and leads that both Simin & Edmund created for me. Can you feel the frustration and attitude?







词/曲:张榕倪
Singer: 张榕倪
Guitar: 刘思悯/庆源

那一个下午 炎热的下午天
我坐在沙发上面汗水一直不停流
滴滴答答 那时钟不停在催眠
我准备好了 随时可以补个眠

那一个下午 炎热的下午天
我心情不爽不快不知要往哪里好
丁丁当当 那建筑声音实在讨厌
我受不了了 准备出去逛个街

烦啊烦 天气炎热得我快发疯了
烦啊烦 心情郁闷得我快抓狂了
烦啊烦 出了门却没有地方可去
天气炎热 心情郁闷
人群太多 冷气不够
那一个下午 炎热的下午天

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home